Saturday, June 26, 2010

iNdaHnya AiR MaTa itu...

mlm y mendamaikan.. tapi hati xtenang... bergelodak... seperti meronta2 mahu keluar dari tubuh...
xtau knp...

rase hati itu seperti merindui sesuatu y sdh lme hlang...
zikir.. itu saja y ku lakukan pada awlnya...

hanya allah y tau betapa hatiku meronta seperti kehilangan sesuatu.. kehausan...

nak tidur, mmg xboleh.. malam smlm seolah2 menghukum aku...
mgkinkah sbb ak tlah tsasar dari landasanNya??
mungkin itu peringataNya kepadaku.... syukur...

ak da xtahan lagi... nk menjerit sbb da mlm.. kalu ikut hati mau je ak jerit sekuat hati...
tapi spti ad suara y bbsik... "pergilah mengadu pada Allah, krn Dia lebih tahu ap y kau rasai..."

dgn rs sebak y tiba2... ak berwuduk.. jam mnunjukkn pkul 1.30a.m..

dgn rse hina sebgai seorg hamba... ak bdoa..
memohon supaya Dia mendengar kata2 ku..
isi hati ku y bkecamuk...

air mata y ak ttskan ketika itu benar2 menjadi teman ku..
memberi kekuatan kpd ku, untuk megharap keredhaaanNya...







selesai..







suatu ketenangn y indah pernah ku alami...
mlm y ak rasakan seperti menghukumku itu telah berubah keadaanya..
tenang.. aman...
dlm tgsn y msh bersisa... ak tlelap... tapi xbtl2 tidur...

pg tadi, ak rase segar..
rase suatu bebanan y ku tanggung telah terlepas....

Ya Allah, indah sungguh ciptaanMu.. kerana air mata itu....
mendamaikan.......


"Ya Allah, aku memohon petunjuk memilih yang baik dalam pengetahuanMu, aku mohon ditakdirkan yang baik dengan kudratMu, aku mengharapkan kurniaMu yang besar. Engkau Maha Kuasa dan aku adalah hambaMu yang dhaif. Engkau Maha Tahu dan aku adalah hambaMu yang jahil. Engkau Maha Mengetahui semua yang ghaib dan yang tersembunyi.

Ya Allah, jika hal ini dalam pengetahuanMu adalah baik bagiku, baik pada agamaku, baik pada kehidupanku sekarang dan masa datang, takdirkanlah dan mudahkanlah bagiku kemudian berilah aku berkah daripadanya.

Tetapi jika dalam ilmuMu hal ini akan membawa bencana bagiku dan bagi agamaku, membawa akibat dalam kehidupanku baik yang sekarang ataupun pada masa akan datang, jauhkanlah ia daripadaku dan jauhkanlah aku daripadanya. Semoga Engkau takdirkan aku pada yang baik, sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas setiap sesuatu.”




smga bertemu pemilik cinta y sebenar.. amin.....


No comments:

Post a Comment