Monday, November 14, 2011

aku tak suka 1


Hai korang!! (bajet ade orang bace la kan)

Hari ni aku nak listkan beberapa perkara yang aku tak suka bila buka blog2 orang lain. Aku harap tak ade la yang terasa atau merasa dengan tidak senangnye dengan list2 aku ni sebab suka hati aku la nak tulis ape sebab ni blog

aku. Hak hak hak..phui

#1 Lagu
"Jongang jongang jongang! oh halimah jongang! jongang jongang jongang halimah gigi jongang...." Debush pang pung pang aku ase nak sepak pemilik blog yang wat lagu macam nih. Sian kak Halimah tuh. Apa yang aku nak highlight kan di sini adalah, kesian la kat kami2 yang nak baca blog anda tu. Camne nak bace lagi, nak dengar lagu lagi. Bagi aku agak terganggu sebenarnya situasi macam tu. Kalu aku, bukak, dengar je lagu, aku tak kejam terus tekan ctrl +f4. Tapi aku akan cari tempat nk stopkan lagu tu dulu, kalu ta
k ade babai lah jawabnye walaupun aku ade option untuk silentkan volume tuh. Sebab aku lebih suka baca blog yang mudah dan tak menyebabkan aku migrain 2 3 ari terlantar atas katil gara2 lagu2 tersebut. (itu aku tipu)




#2 Lihat bawah
Ni lagi satu perangai aku tak suka. Tengah2 syok baca tu tetibe nak kene click untuk tahu cerita selanjutnya. Aku biasanye open new tab je tapi cukup dah nyusahkan aku. Aku lebih suka blogger yang memudahkan blogwalker macam aku ni nak membaca. Boleh aku nak follow selalu. Tak payah nak susah2 dan susahkan orang lain nak membaca blog anda. U senangkan I, I senagkan U, adilkan?




#3 Typo error
Yang ni sume orang buat silap. Aku pun sama juga. tapi aku dah ubah gaya penulisan aku sebab aku nak kasi semua orang faham apa yang aku nak tulis. Hehee.. sekali lagi aku bajet. maksud aku yang typo error neh kalu blog orang tu memang jenis penulis ikit bahasa ibunda kita dan kita seronok je nkabace tetibe ade typo error. "errk? awak2, aritu saya ade bace blog awak, tapi kenapa awk tulis" Jumpa lagi, b**i semuaaaaa!!!!' sampai hati awak memb**ikan kami peminat kipas susah mati blog awak, isk..isk...(menagis atas bahu penulis)" Tak ke dia dah mencemarkan reputasi beliau sendiri dan membiarkan peminat susah nak mati tu bertempiaran lari mencari penulis yang lebih berkaliber macam abang khairul. Hekhekhek... tapi orang kata kalu da suka apa pon boley...





#4 Gambar
1 2 3.. smile!! tangkap sana! tangkap sini! pose lagi!! hah ni lagi satu. Aku pon suke tengok blog2 yang banyak gambar2 neh tapi aku tak bape nak kenan kalu letak gamba yang bukan2. Kalu macam perempuan pula khususnya remaja yang berhijab ni aku sarankan tak payah le letak gambar beria2 sangat. tak manis dipandang orang. Lagi2 kalu dekat laman sosial. Kesian pon ade aku tengok gadis2 skang ni memaparkan kecantikan mereka macam tu sahaja. Aku dah lame dok peghati je orang2 yang macam nie. Dalam ati kecik aku ni berdoa la supaya mereka cepat2 sedar.Biarla kita simpan anugerah tuhan tu untuk insan2 yang tepilih sahaja. Pernah tahu tak ade orang menyihir melalui laman sosial?? haaa.. mesti takut kan?? jadi hadkan lah gambar2 anda yang posing sana sini tak tentu arah wat mata bulat, pipi kembung dan baaaajet ayu tu.. kalu dalam henpon tu tak ade langsung gambar anda lagi baik.. Tapi kalu tanya aku dalam enpon aku tu memang penuh gamba aku sorang je. Lantak lah enpon aku. Apa da hal....

"kesian kan lah saya, saya nk glamer jugakkkk"



Itu sahaja lah aku ase yang mampu aku contengkan. Kalu ade yang terasa ati tu ampun maaf dipinta. Ini blog aku Apa da hal... (actually, aku pun tak tahu the rule of blogging. kalu ade sesiapa nak share, silakan....)

No comments:

Post a Comment