Saturday, December 18, 2010

future~~

Masa sekarang da menunjukan pukul 4.23a.m. Apa aku buat malam2 pagi dinihari ni?? Entah la, sejak kebelakangan ni, ak asik tido lewat je.. (sbb ak hibernate waktu siang.. hohohoooo)
ok, hari ni aku nak bercakap pasal masa depan... masa depan?? kalu la aku diberi pilihan untuk melihat masa depan aku, siapa jodoh aku, aku tinggal kat mane, macam mana kehidupan aku pada masa kan datang, ak xank tau pun.. sekali lagi aku tegaskan, AKU TAK NAK TAHU PUN!! mengapa?? hailaa... manusia ni, kalu da tahu sume benda susah la.. kalu dilihatnya masa depannya itu akan berjaya, cerah gemilang terbilang, mesti waktu sekarang ni dy xnk usaha untuk mencapai masa depannya itu sebab dah tau kan masa depan tu mcm mane.. but, kalu yang tahu atau dapat lihat masa depannya kan menjadi suram, muram dan ram2 yang lainnya, mesti hidup sekarang xkan tenang.. gelisah.. risau.. rasa nak mati... betul x???


Oleh kerana sebab-sebab macam tu lah, Allah menyembunyikan perkara tersebut daripada pengetahuan manusia atau hamba.hambanNya.. setuju tak aku ckp cm ni??

Jadi, kita sbagai khalifah kat dunia ni, mesti berusaha dengan gigih.. macam aku y masih belajar ni, aku masih lagi dalam proses membina masa depan.. aku boleh anggarkan masa depan aku macam mana kalu aku xusaha bersungguh masa aku tengah belajar ni.. rezeki masing2.. semua orang akan merasai kejayaan hidup namun dalam cara yang berbeza...

Memiliki sebuah keluarga yang bahagia adalah impian setiap org, aku pun macam tu...
Tapi, ak akan pastikan.. bila ak betul2 dah bersedia untuk dilepaskan berada di bawah tanggungjawab orang lain, aku tak akan meneyusahkan orang lain.. prinsip tetap prinsip, macam mana kita nak bahagia pun, jangan sampai memudaratkan orang lain..
jadi, mulai sekarang... aku mesti menjadi lebih matang.. sempena hari jadi ak y ke 20 tahun baru ni (14dec) ak berazam.. untuk berfikiran matang dan matang dalam segala hal!! yeah!! aku boleh!! bukan boleh blah, boleh mencapai apa yang aku impikan.. mudah2an, Allah kan memudahkan untuk aku.. Amin....

Biarpun suatu hari nanti, tidak aku nafikan.. dalam kita mengejar kebahagiaan itu, pasti kita akan tersungkur jatuh... sbb Allah itu adil.. ujian akan datang seiring dengan impian y kita hajatkan...namun, aku akan cuba sebaik mungkin menghadapi ujian itu.. kerana, Allah tidak akan memberikan ujian kepada hambanNya y xmampu nk harunginya....

Untuk itu, perancangan ynag mantap dan persediaan untuk memulakan kehidupan yang baru harus dimulakan sekarang.. YA!! SEKARANG!!!

Go Waniey GO!! U can do it girl!!



~best of luck untuk incik penyu, ilmu ada di mana2.. jgn kedekut ilmu ngn kite..heheheeee =)~~

2 comments:

  1. heheh..smga b'tambah matang dgn kematangan usia..wee~~ =)
    p/s:yes! u can dO it! ganbatte!

    ReplyDelete