Tuesday, December 28, 2010

tahun baru! azam baru??????

Salam tahun baru kepada peminat2 ku sekalian.. haha! paling perasan!

Kalau dah menginjak ke tahun baru ni, tak ade isu lain la selain mengenai AZAM. Ya, ape azam aku tahun ni?? sebelum tu, azam tahun lepas da laksana kah?? tahun2 sebelum?? tahun6 sebelum?? heeeee~~~

Bagi aku, tak perlu sebenarnye kita pasang azam2 ni.. sebabnye, hari2 sebenarnya kita kene berazam.. berazam supaya hari ini lebih baik dari hari semalam, esok lebih baik dari hari ni, dan hari2 mendatang lebih baik dari hari2 yang lepas...

Tak salah pun nak pasang azam awal2 tahun.. tapi cuba tengok akhir tahunnya macam mana?? ingat lagi azam awal tahun?? hehee~~ sendiri jawab...

Jadi, tak mustahil kita nak capai azam kita tu asalkan kita ber DISIPLIN. YA! DISIPLIN!! Hidup ni bukan takat tahu makna disiplin tu kat sekolah je... DISIPLIN ni kita bawa sampai ke mati. Kalu hidup tak berDISIPLIN,tunggang-langgang jadinye.. tak caya cubalah buat...

JANGAN biasakan diri dengan hidup TAK BERDISIPLIN. Sebab nanti kita nak repair balik susah. Bia kita dari usia muda ni belajar berDISIPLIN dalam hidup...supaya tak menyesal dikemudian hari..

Aku cakap ni untuk diri aku jugak. Sebab kita ni kadang2 boleh berfikir secara rasional n emosional. Jadi, aku biasa gunakan masa aku rase aku rasional tuk membaiki diri.. sebab ble taim emosional tu datang, suma keputusan ikut kata hati..

akhirnya, azam aku untuk hari esok....


berjumpa ngan kawan2 aku sebelum semuanya pulang ke penjara ilmu masing2.. hehee...



~incik penyu betul2 buat 'kejutan'

No comments:

Post a Comment